ثبت نام کارت سوخت خودرو درگاه ملی خدمات دولت همراه
ثبت نام کارت سوخت درگاه ملی خدمات دولت همراه
سـامانه درگـاه خـدمات دولـت هـمراه با هدف ایجاد دایرکتوری جامع نرم افزارهای تحت موبایل و به منظور مدیریت نرم افزارها و
بهره مند سـازی کاربران از مـزایای رقابتی فضـای جـامع اپلیکیشن های مـوبایل و همچنین اطمینـان خاطـر از مسایل امـنیتی و
ایمنی نرم افزارها، مرکز اعتبارسنجی دولت همراه به همت سازمان فناوری اطلاعات ایران راه اندازی شده است.
در این مرکز پیاده سازی و بهره گیری از تمامی انواع فناوری های بیسیم و موبایل و کلیه خدمات، نرم افزار ها و تجهیزات مرتبط با آن در جهت افزایش کیفی و کمّی خدمات و بهره وری برای شهروندان و اجزای مختلف دولت در دستورکار است.
کارکرد
- صدور مجوز قانونی بهره برداری از خدمات پس از انجام ارزیابی های استاندارد سامانه های همراه
- استاندارد سازی فضای تبادل اطلاعات و ارایه خدمات در بستر تلفن همراه
- ایجاد دایرکتوری جامع نرم افزارها و خدمات تحت موبایل
- دسته بندی نرم افزار ها و سهولت دسترسی به نرم افزارهای خاص
- رقابت نرم افزارها در فضایی سالم با ایجاد امکان رتبه بندی بر اساس معیار های فنی و غیر فنی
- امکان مقایسه نرم افزارها و اخذ نظر کاربران
- بررسی ایمنی نرم افزارها و اطمینان خاطر کاربران از حیث مسایل امنیتی
مزایا
اپلیکیشن دولت همراه (نسخه آزمایشی)
- وجود مرجعی معتبر برای دریافت اپلیکیشن ها و سامانه های موبایلی
- دسترسی سریع به نرم افزارهای مشابه با امکان دسته بندی موضوعی
- بهره گیری از بازخوردهای کاربران با هدف افزایش سطح کیفی نرم افزارها و خدمات
- ایجاد فرصت رشد برای محصولات جدید
- برخورداری توسعه دهندگان از حمایتهای مادی و معنوی
- ارزیابی دوره ای و امتیاز دهی مستمر به سطح خدمات ارایه شده توسط سازمانها و نهادهای دولتی و شرکت های خصوصی
مرکز اعتبار سنجی دولت همراه
تنها مرجع رسمی ارزیابی سامانه های همراه و با هدف ارتقای کیفیت ارایه خدمات دولت همراه در پاییز ۱۳۹۵ تشکیل گردیده است.
دبیرخانه این مرکز در اولین گام با هدف ایجاد دایرکتوری جامع نرم افزارهای تحت موبایل و به منظور مدیریت نرم افزارها و بهره مند سازی کاربران از مزایای رقابتی فضای جامع اپلیکیشن های موبایل است.
و همچنین اطمینان خاطر از مسایل امنیتی و کارایی نرم افزارها، راه اندازی شده است.
اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت نام کارت سوخت مبتنی بر کارت بانکی:
۱ – شماره تلفن همراه به نام مالک وسیله نقلیه
۲ – کد ملی و تاریخ تولد متقاضی (با ثبت کد ملی و تاریخ تولد سایر اطلاعات شناسنامهای مانند نام و نام خانوادگی، نام پدر و شماره شناسنامه به صورت خودکار نمایش داده میشود)
۳ – اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه (شماره هشت رقمی مندرج در ذیل بارکد پستی پشت کارت خودرو متقاضی) یا شماره VIN
۴ – انتخاب یکی از شمارههای کارت بانکی متقاضی که به صورت خودکار در پنجره ثبت اطلاعات این بخش به نمایش در میآید.
۵ – پس از ورود اطلاعات، پیامی مبنی بر تایید عملیات ثبت نام به اطلاع متقاضی خواهد رسید که تنها به منزله پایان مراحل ثبت نام خواهد بود.
۶ – زمان استفاده از کارت بانکی به عنوان کارت سوخت در جایگاههای سوخت متعاقبا در اطلاعیههای آتی اعلام خواهد شد.
نکات قابل توجه:
۱ – آن دسته از مالکان که دارای بیش از یک دستگاه خودرو و موتورسیکلت فاقد کارت سوخت هستند، برای ثبت نام کارت المثنی بایستی مجددا مراحل ثبت نام را به ازای هر دستگاه خودرو یا موتورسیکلت را با یک کارت بانکی دیگر تکرار کنند و یا از اپلیکیشن دولت همراه استفاده نمایند.
۲ – آن دسته از مالکان محترم وسایل نقلیه که به هر دلیل نتوانند اطلاعات خود را ارسال نمایند و یا تمایلی به ثبتنام غیرحضوری ندارند میتوانند با مراجعه حضوری به دفاتر خدمات مشترکین پلیس +۱۰ و طبق ضوابط قبلی با ارائه مدارک قانونی لازم نسبت به اعلام و ثبت تقاضای خود برای صدور کارت المثنی سوخت اقدام نمایند.
۳ – مالکان خودروهای عمومی و دولتی اعم از سواری، وانت و موتورسیکلت، به منظور دریافت کلیه خدمات مربوط به کارت سوخت از جمله درخواست صدور کارت المثنی، میبایست همانند گذشته صرفا با مراجعه به دفاتر خدمات مشترکین پلیس +۱۰ نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام نمایند.


دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.